Технологія нанесення поталі

Вибір технології нанесення поталі залежить від умов в яких проводиться золочення і завдань, які стоять перед позолотником.


золочение иконостаса зеркальной поталью

У всіх технологій нанесення поталі є спільні риси:

  1. Спершу виконується підготовка поверхні під золочення.
  2. Потім наноситься адгезив (клей) для сусального листа.
  3. Проводиться безпосередньо укладання листів поталі.
  4. Поталь фіксується захисними лаками.

Поверхня під нанесення клею повинна бути невбираючою. Наприклад, грунтованою.

 В якості клею для поталі використовують масляні і акрилові склади. Акрилові склади (водні та спиртові клеї для поталі) залишають підсохнути перед золоченням на період від 15-60 хв в залежності від типу клею, товщини шару, рівня розбавленності, типу розбавника, температури і вологості в приміщенні. Масляні склади досягають стану відлипу протягом 1-12 годин з аналогічними залежностями.


позолота иконостаса золотой поталью

Після досягнення клеєм відлипу приступають до нанесення поталі. Сусальні листи обробляють на спеціальній замшевій подушці за допомогою ножа позолотника. Листи переносять за допомогою статики в віяловому пензлі. Шматочки поталі наносять внахлест притираючи за його напрямком. Після згладжування поталі (сусальні листи повинні щільно прилягти по всій поверхні) приклеєну поталь залишають прихопити, щоб кмітливість залишала акуратні стики вириваючи зайвого з клейового шару. Потім виконують остаточне полірування і обмітку зайвого.

Зазвичай поталь покривається шелачним лаком в 1-2 шари для захисту міді від окислення. Поверх шелаку іноді наносять твердий лак для захисту від механічних пошкоджень