Золочення бочки дзеркальною поталлю №7 (античне золото)

В позолоті виробів були використані:

  • Спиртовий рожевий клей для поталі Ферраріо
  • Дзеркальна поталь 7
  • Дзеркальна поталь 5 (мідний колір)
  • Ферраріо, бітум для поталі
  • Безвосковий очищений шелак Манетті
  • Твердий глянцевий лак для поталі АТК
  • Пензлі з натурального волосу великого розміру для обметування: білка, лисиця, вушний волос

Поверхня для золочення поталлю повинна бути невбираючою клей. Бочка була з невбираючого матеріалу, пластику, тому її не потрібно було гарантувати, і не настільки гладкою, слизькою, щоб клей з неї скочувався потьоками, краплями, утворюючи сухі місця (якби це відбувалося, то можна було б перед клеєм нанести шелак або заматувати поверхню дрібним абразивом, наприклад, наждачкою нульовку, суперфайном). Пластмасову бочку і кришку від бочки попередньо ретельно очистили і знежирити.


золочение пластмассосвой бочки зеркальной поталью античное золото

позолота поталь-краской №7 золото шампань

сравнение цвета №2 насыщенный желтый и №7 золото шампань

На фото вище видно відмінність у кольорі дзеркальної поталі 2.0 (насичений жовтий, нею покрита статуетка слона) від дзеркальної поталі №7 (античне золото / золото шампань, на бочці) поки вони не покриті бітумом. Майстер-клас по золоченню слона можна побачити в описі товару дзеркальна поталь № 2,0.

Покрили бочку і кришку рожевим спиртовим клеєм для поталі Ферарі. Клей необхідно наносити на всю поверхню по можливості без огріх і потьоків. Якщо все ж потьоки утворилися, то потрібно пензлем прибирати потьоки і бульбашки від клею (наприклад, кінчиком плоского пензля нешвидкою протяжкою). Через 20 хвилин, коли клей встав, став прозорим і придбав відлип, нанесли листи дзеркальної поталі кольору №7 античне золото. Листи дзеркальної поталі вкладені в книжечку з кальки, що дає можливість тримати їх в руках і відгинаючи одну сторону кальки, докласти поталь до потрібної поверхні, придавити і пригладити поталь по іншій частині кальки. Другий лист поталі прикладаємо внахлест. Там, де поталь тріснула, можна прикласти туди шматочки і залишки від листів (процес називається "фліковка"). Також, якщо нам потрібні невеликі смужки поталі, їх можна просто нарізати ножицями. Можна взяти відразу кілька листів поталі стопкою, і не розкриваючи їх, нарізати ножицями смужки необхідної величини. Пензликом прибиваємо злегка поталь до поверхні, одночасно розгладжуючи її. Потім, після огляду кришки і переконавшись, що вона вся покрита поталлю, можна відполірувати панчохою (або ватним тампоном, пензлем, м'якою ганчіркою). Коли поталь на всій кришці була добре разгладжена, більш жорстким пензлем надлишки поталі були обмітані. Цю процедуру потрібно зробити обов'язково, так як після покриття поталі лаком всі місця нашарувань поталі один на одного (які можливо до лаку і не були помітні) будуть кидатися в очі.

Потім бочку і кришку закрили проміжним шаром шелаку. Через кілька годин за допомогою Ферарі бітуму бочці і кришці надали зістареного вигляду. Бітум, по можливості, намагатися наносити тільки після шелаку, так як робити це легше і простіше в разі невдачі змити його з шелаку тканиною злегка змоченою масляним розчинником (будь-який сольвент, уайт-спірит, скипидар, пінен, що є). Наносити бітум тканиною або пензлем. Розтирати надлишки бітуму можна також ганчірками. Робити зістарювання бітумом потрібно швидко, так як бітум висихає досить швидко і є можливість що не встигнете стерти зайве і тоді поверхня буде надто темною.

Потім бочку і кришку покрили ще одним шаром шелаку, щоб закріпити бітум.


покрытие шеллаком манетти и битумом ферарио зеркальной потали античное золото

золочение ручек медной зеркальной поталью

золочение бочки полиментной японской потальюТак провели всю роботу з усією бочкою, крім ручок. Коли робота по золоченню дзеркальною поталлю №7 (античне золото) була закінчена і поталь була зістарена бітумом, бочку висушили і закрили всю плівкою. Так як при золоченні ручок мідною поталлю, шматочки і залишки міді могли прилипнути до основної поверхні, а це б зіпсувало всю роботу.