Олійна пастель відрізняються м'якою консистенцією, інтенсивної маслянистої палітрою. Застосовуються в живописі та графіці, де середовище має характеристиками, аналогічними пастелі:
На відміну від «м'яких» або «японських» пастельних паличок, які зроблені з метилцелюлозою, масляні олівці складаються з пігменту, змішаного зі сполучною невисихаючим маслом і воском.
Картини і малюнки мають менше борошнисту поверхню, але важко захищаються фіксують засобами.
Олійна пастель забезпечує більш жорстку кромку, ніж «м'які» або «французькі» крейда, важко змішується, але розбавляються розчинниками і не вимагають закріплювача.
Використовують віск і інертні олі' в якості сполучної речовини - в результаті, картини і малюнки не жовтіють і володіють відмінним зчепленням з папером, картоном, фанерою і іншими матеріалами.
Вони повністю вільні від кислоти, ніколи не тверднуть і не тріскаються.
Олійна крейда застосовуються на будь-якому папері, жорсткій опорі (дереві, оргаліт, металі, МДФ, склі) або полотняні тканини - без технічних обмежень, що забезпечує художнику повну свободу вираження, зберігаючи стабільність при зберіганні.
Сьогодні олійна пастель виготовляється у вигляді паличок з пігментів, чистого синтетичного сполучного речовини і мінерального воску. Пігменти подрібнюються з інертним зв'язує сикативом, тому вона не окислюється і не має ніякого впливу на стабільність картини, малюнка, натюрморту або пейзажу.
У живопису пастелі на олії допомагають створювати унікальний колір в натюрмортах або пейзажах. Багато художників воліють використовувати їх разом з іншими фарбами. Олійні крейди схожі на традиційні сухі. Мазки можуть бути багаторівневими, наноситися поетапно, як і при використанні м'яких крейд, але тільки до певної міри. Якщо занадто багато матеріалу наносять на картину або малюнок, кольори можуть помутніти.
Технікою роботи з олійною крейдою схожа на кольорові олівці:
- Створення подмалевок для початківців допомагає виділити вільну зону і зони локальних кольорів.
- Багаторівневі шари для досягнення глибини і відтінку.
- Повільне поетапне додавання мазків не зіпсує відтінок.
- Очищення країв фону, щоб визначити краю зображеного предмета, заднього плану.
Універсальні олійні пастелі добре утримуються на поверхні картини. Вони реагують на широке розмаїття методів - від прямого малюнка до особливих мальовничим технікам. Їх втирають, використовують на безбарвної основі, роблять промивання скипидаром, соскабливают деякі ділянки. Вони мають рослинне, мінеральне або синтетичне базове масло, а не лляне, як в масляних фарбах, тому не вимагають загрунтованной поверхні картин.
Легко комбінувати олійні фарби і олійні пастелі в одній картині, натюрмортах, але фарба повинна йти першим шаром, Це пояснюється тим, що масляна пастель дійсно ніколи не сохне і завжди залишається пастообразной, тому шар олійної фарби поверх пастелі буде нестабільними.
Виняток з правила «малювати першим шаром фарбою», якщо пастеллю роблять ескіз. Кольори яскраві або напівпрозорі, в залежності від техніки роботи з ними.
Попередньо зроблене підстава з вінілової смоли і спирту створює повністю прозорий закріплює шар і залишає прозору плівку, щоб захистити поверхню від пилу і змазування. Кілька поетапних шарів збільшує блиск, але вимагають достатнього часу сушіння, щоб уникнути липкості. Протектор для початківців із синтетичної смоли підходить в якості остаточного або робочого закріплювача і має відмінну адгезію до маслу. Багатошаровий протектор підтримує атласну текстуру.